7 Eylül 2017 Perşembe

“Kültür Sanat Mevsimi | Sonbahar 2017 | 01/60”
Acımak - Reşat Nuri Güntekin

Öncelikle size severek takip ettiğim blogger arkadaşımız Tuna Başar’ın blogu Gecebiyat’ta başlattığı Kültür Sanat Mevsimi /Sonbahar 2017 etkinliğinden bahsetmek istiyorum, şurada detayını okuyabileceğiniz bu etkinlik bir “challenge” etkinliği, Tuna Bey tamamlanmak üzere 60 görev belirlemiş, 1 Eylül – 30 Kasım tarihleri arasında istediğiniz görevleri yapıp blogunuzda yazılarını yazabilirsiniz. Bu görevlerle hem kendimizi geliştirebiliriz hem de paylaşımlarımızla başkalarına “ilham” verebiliriz :)

Bence harika bir etkinlik, ayrıca etkinlik edebiyatla sınırlı değil, görevler arasında bir öykü yaz, bir belgesel izle, UNESCO kültür mirası listesindeki bir madde hakkında araştırma yaz gibi gayet yaratıcı maddeler de var. Ben de bu etkinliğe katılabildiğim kadar katılmak ve diğer katılımcıları takip etmek istiyorum, son derece bilgilendirici ve renkli olacağına eminim. Tuna Bey’e bu güzel etkinlik için çok teşekkür ederim. Umarım siz de keyif alırsınız.

Etkinliğin ilk görevi “Dünya veya Türk klasiklerinden bir kitap oku ve kitap üzerine bir yazı yaz”. Benim seçtiğim kitap ise Reşat Nuri Güntekin’in Acımak isimli eseri.


Reşat Nuri Güntekin’in tüm eserlerini okuyabilmeyi çok isterim. Şimdiye kadar yazardan Çalıkuşu, Dudaktan Kalbe, Kavak Yelleri, Eski Hastalık, Kızılcık Dalları, Yaprak Dökümü , Akşam Güneşi, Damga, Sönmüş Yıldızlar ve Son Sığınak kitaplarını okumuştum, bu da yazarın okuduğum onbirinci kitabı oldu. Acımak’ı İnkılâp Kitabevi’nin baskısından okudum. Eser 1928 yılında yazılmış, 1922’den 1961’e kadar eser vermiş olan yazarın ilk dönem eserlerinden sayılabilir belki. Çok sevilen, çok popüler bir kitabı olduğunu da söyleyebiliriz.
Zehra, Anadolu’nun ücra köylerinden birinde büyük özveriyle çalışan genç bir öğretmendir. Özellikle ahlaki zayıflıklara hiç hoşgörü göstermemesi, katı disiplini ile nam salmış ve takdir görmektedir. Uzun zamandır ilişkisini kesmiş olduğu babasının ölmek üzere olduğunu haber alınca, belki de sadece bir görev duygusuyla onu son kez görmek için İstanbul’a gider. Ancak o gittiğinde babası Mürşit Bey çoktan vefat etmiştir. Genç kadın babasından kendisine kalan sandığa bakarken onun günlüğünü bulur. Ahlaki düşüklüğü nedeniyle “baba” demeye bile utandığı bu adam acaba nasıl bu hale gelmiştir? Günlükte bu soruların cevabını bulacaktır…

Yazarın en sevdiğim kitapları arasına girdi Acımak. Kısa ancak merakla okunan, ders verici bir roman. Keyifli okumalar dilerim.

22 yorum:

  1. Reşat Nuri Gültekin benim gençliğimin kitaplarının yazarıdır. Çok severek okudum tüm kitaplarını, özellikle bir kadın düşmanı . bu kitabı da çok güzeldir. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Kadın Düşmanı'nı okumamıştım Dilek'cim, ona öncelik vereyim o zaman, tavsiyen için teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Okumadım bu romanı ben. Bu arada etkinlik çok güzele benziyor bir gidip bakayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet etkinlik çok güzel gerçekten, romanı da tavsiye ederim:)

      Sil
  3. hihi kolay ödev yapmışsıııın. reşat nuri artık akraban sayılır yaaa. ona sormuşsundur o anlatmıştır sana kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) aynen, bütün romanlarını okumak istiyorum gerçekten Deepcim:)

      Sil
  4. Güzel ve kapsamlı bir etkinlik Eren Hanım hemen başlamanıza çok özendim:) Reşat Nuri'de Çalıkuşu'nda kalan biri olarak umarım bu kitapla devam edebilirim. teşekkürler sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında biraz tesadüf oldu Gül Hanım ama etkinlik çok güzel, kitabı da tavsiye ederim, etkileyici, teşekkürler yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  5. Gece Edebiyatı'nın o etkinliği biraz hedefler listesi çok geldiği için gözüm korkmuştu. Reşat Nuri'nin eserlerini seviyorum ben. Acımak da güzel.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsini olmasa da ara ara ben de katılmak istiyorum, ben teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Reşat Nuri Güntekin'in kitaplarını lise yıllarımda hep okurdum çoğunun da dizisi oldu seyrettim. Dünya klasiklerinden hiçbir şey anlamıyorum çok sıkıcı ve kalıyor elimde şu aralar alanımla ilgili kitaplara devam ediyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk klasiklerinin yeri ayrı gerçekten:) tabi mesleki kitapların önceliği oluyor, teşekkürler yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  7. Ben de sadece iki kitabını okuyabildim topu topu, ikisinin de uyarlamasını izledim eski Türk filmlerinde ama konusu çok meraklandırdı Eren'ciğim, mutlaka okumak isterim, babasının nasıl o hale geldiğini merak ettim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Müjde Abla yazar o kadar meraklandırcı yazmış ki, öğrenmek için sayfaları su gibi okudum:)) teşekkürler yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  8. Benim de yazarın en sevdiğim kitaplarından biri Acımak. Yıllar önce okumuştum ama bir daha okumak isterim.

    Kültür Sanat Etkinliği'nden haberim var. Fikir çok hoşuma gitti. Ben de katılacağım. Önümüzdeki hafta yazılarıma başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yazılarını da merakla bekliyorum o zaman Şule'cim, keyifli okumalar dilerim, sevgiler:)

      Sil
  9. Acımak, okududuğumda neredeyse Çalıkuşu kadar sevdiğim bir kitabı oldu Reşat Nuri'nin. Kalan kitaplarını da okuyup başka böyle cevherler var mı görmek istiyorum :) Hayalkırıklığı olanların yanısıra böylelerine rastgelmek de çok güzel oluyor.

    Keyifli okumalar Eren'cim, etkinlik de şahane bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de en beğendiklerimden biri oldu Biblio'cum, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  10. sevdiğim ve tarzını sevdiğim yazarlardandır Reşat Nuri. bu kitabını okumamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, benim en sevdiklerimden oldu, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler :)

      Sil
  11. son yıllarda okuduğum yerli klasiklerden biri acımak :D senin de hem sevmeni hem de etkinliğe katılmanı sevdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eylem'cim, yeni profil resmin çok tatlı bu arada:)) sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...