2 Aralık 2016 Cuma

Fimo İle Minyatür Kupa

Fimo hamurları çıkalı, meşhur olalı herhalde en az 10 yıl olmuştur. İlk çıktıklarından ben de hevesle kavanoz kapakları, resim çerçeveleri süslemiştim fimoyla ama doğrusu fimodan obje yapmak nedense aklıma gelmemişti. Geçenlerde youtube'da gezinirken çok hoş bir videoya rastladım ve ben de denemek istedim. Hemen gittim uzun yıllar sonra ilk kez fimo aldım. Fimolar inanılmaz pahalılanmış tabi, şok oldum, neyse ki bir sepette indirimlileri satılıyordu, şansıma onlar arasında istediğim renkleri bulabildim. Ama zaten işinizi bitirdikten sonra akrilik boyayla istediğiniz renge boyayabilirsiniz, bu da sonradan aklıma geldi.


Evet, minyatür bir sıcak çikolata kupası yaptım, üzerinde kreması, marshmellowları, kenarında süs şekerleriyle çok şirin bir şey oldu. Ama videoda yapılan kadar güzel olmadı tabi:) Videoda çok kolaymış gibi görünüyor, 10 dakikada yapılacak bir şeymiş gibi, ama gelin görün ki öyle kolayca pürüzsüz bir yüzey elde edilemiyor, benimki Kaptan Mağara Adamı'nın kupası gibi oldu:)))


Neyse bir şekilde yaptım, kupanın sapı da fırında aşağı doğru inmiş, üstteki kremanın beyaz fimosu pişince hafif şeffaf ve sarımtırak oluyor, onu da beyaza boyadım, en son hepsinin üstüne de cila sürdüm. Videodaki gibi sıvı fimo kullanmadım, onun küçük bir şişesi 40 TL'ydi, zaten kremadan benim fincanın içi gözükmüyor. Yine de şirin oldu, masamın üzerinde bu şirin fincana bakmak beni mutlu edecek..:)



Video linkleri :https://www.youtube.com/watch?v=RJSxHSBfKy8&t=16s
https://www.youtube.com/watch?v=tTWTxMmM8EM

16 yorum:

  1. Ay çok tatlı olmuş. :D Benim hiç haberim yoktu böyle bir hamurdan, bende istiyorum bundan. :D
    Bence senin mini kupan da çok tatlı olmuş. Eline sağlık. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok teşekkür ederim, fimo bir ara oldukça popülerdi, ama o zaman kavanoz kapağı kaplama, tepsi kaplama gibi şeyler yapılıyordu, bu minyatürleri çok sevdim ben:) yorumun için teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Bence çok cici olmuş :)) Kupanın sapı inmiş demeyelim, kendine özgü bir tasarım denemiş. Eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok teşekkür ederim, evet farklı oldu, o da güzel, sevgiler:))

      Sil
  3. Fimo mu? İlk kez duyuyorum. Çok tatlı olmuş, eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir ara çok popülerdi, şimdi pek görmüyorum, ama youtube'da dünya kadar video varmış, izlemesi bile güzel:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. :)) fazla şirinlik göz çıkarmaz ama değil mi?:)) çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  5. Cok tatli olmus! Bence egilip bukulmesiyle kendine ozgu bir hal almis. :) Eline saglik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumuna, evet ayrı bir orijinal oldu benimki:)) sevgiler:)

      Sil
  6. Fimo kelimesini ilk kez duydum desem. Benim el becerim olmadığı için bu tarz konularda çok cahilim. Neyse sayende bir şey öğrenmiş oldum. Ben Google'dan fimoyu aratıyorum :-)

    Bu arada kupan çok cici olmuş, ellerine sağlık :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah:)) Çok teşekkür ederim:) Fimo rengarenk çeşitleri ve fırında sertleşme özelliği ile pratik bir hobi oluyor, bakalım sen nasıl bulacaksın? sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...