27 Temmuz 2016 Çarşamba

Psy-Q, Ev tipi psikoloji laboratuarı - Ben Ambridge

Aslında bu kitabı hemen okumayı düşünmüyordum ama elinize alınca bırakamıyorsunuz, bir de baktım kitap bitmiş:) Domingo Yayınları'ndan Kasım 2014'te çıkmış, ben şubat 2016'da çıkan 3. baskısını okudum. Çoğu kişi psikolojiye ilgi duysa da oturup ders kitabı benzeri bir psikoloji kitabı okumak istemez, ama bu kitap psikolojide bahsi geçen popüler gerçekleri kendiniz üzerinde deneyebileceğiniz testlerden oluşuyor. Yani kitap kolay okunan oldukça keyifli bir tarza sahip.

Ben Ambridge Liverpool Üniversitesi'nde psikoloji bölümünde akademisyenmiş. Şu ara özellikle çocuklardaki dil kullanım bozuklukları üzerinde çalışıyormuş. Kitap 320 sayfa, son 20 sayfada ise her bölüm için ayrı hazırlanmış kaynakça yer alıyor. Kitapta 90 konu başlığı var. Leke tesi, IQ testi, EQ testi, kişilik testi gibi kendinizi değerlendirebileceğiniz testlerin yanı sıra size beynimizin çalışma şeklini, insan psikolojisinin bilinmeyen yönlerini şaşırtıcı gerçekler eşliğinde gösteren bölümlere de yer verilmiş. Kısacası benim keyifle okuduğum, eğlenceli aynı zamanda şaşırtıcı bir kitap. Konuların bir test formatında sunulması hem size düşünme fırsatı veriyor, hem de kitabın kolay okunmasını sağlıyor. Domingo Yayınları daha önce de "Mastermind - Sherlock Gibi Düşünmek" kitabını yayınlamıştı, biraz ona benziyor, ama bu daha kolay okunuyor ve daha eğlenceli. Keyifli okumalar dilerim.


10 yorum:

  1. Bu tip kitapları evde beraber okumak da eğlenceli olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen dediğiniz gibi, bazı testleri eşimle beraber yaptık, zevkli oluyor:)

      Sil
  2. En ilgi duyduğum alan yani psikolojiyse kesinlikle okuyacağım .Çooook Teşekkürler Efenim...
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem kolay okunan hem de oldukça ilginç bir kitap, kesinlikle tavsiye ederim, ben teşekkür ederim, siz de gülücüklü kalınız..:)

      Sil
  3. O testlerin sonuçları moral bozabilir ama gene de okumak geldi içimden. :)))) Bu güzel ve ilginç kitap tanıtımı için teşekkür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) yok canım:) beynimizin şaşırtıcı çalışma şeklini gösteriyor çoğu konu, çok ilginç İlhan Bey, seveceğinize inanıyorum:) ben teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Ben D&R'da çalıştığım senelerin birinde çıktı. Benim çalıştığım şubede çok satan bir kitaptı. Bir ara okullardan liste halinde kitap istediklerinde bu kitabı da istediklerini hatırlıyorum. Yalan olmasın ya Okyanus Koleji, ya da Bahçeşehir Koleji'ydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç gerçekten, gençleri psikolojiyle tanıştırmak için iyi bir seçim, bunu okuduktan sonra psikolojiyle ilgili başka kitaplar da okumayı tercih edeceklerini düşünüyorum, sevgiler:)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. tam senlik bir kitap, bir gecede okursun:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...