26 Aralık 2015 Cumartesi

Uzak Tepeler - Kazuo Ishiguro

Zevklerimizin çok uyuştuğu sevgili arkadaşım Biblio'nun önerisiyle okuduğum ve her zaman olduğu gibi pişman olmadığım bir kitap daha... Ben Can Yayınları'ndan 1989'da çıkan verisyonunu okudum kitabın. 171 sayfalık kitabın konusu şöyle; anlatıcımız orta yaşlarının sonlarındaki Etsuko, eşi ve büyük kızını kaybetmiştir ve tek başına Manchester'de yaşamaktadır. Küçük kızı Niki annesini bir kaç günlüğüne ziyarete gelir. Dolaşırlarken Etsuko'nun gördüğü küçük bir kız, onu yıllar önce yaşamış olduğu bir olaya geri döndürür. O zamanlar Etsuko Jiro ile evlidir ve 3 aylık hamiledir. Saçiko isminde, küçük kızı Mariko ile yaşayan ve bir Amerikalı ile evlenmek üzere olan genç bir kadınla tanışıp kısa bir süre arkadaşlık etmiştir. Saçiko güzel ama biraz garip bir kadındır. Kitapta anlatılacak pek bir şey yok aslında ama ben kitabı çok beğendim. Son derece usta bir yazar olduğu anlaşılıyor. Kısaca Etsuko'nun farkında olmadan Saçiko'dan etkilendiği ve hayatının Saçiko'nunki ile az da olsa bir paralellik gösterdiğini söyleyebilirim. Etsuko'nun hayatında tam olarak neler olup bittiğini bilmiyoruz ama kızı ile konuşmalarından bazı tahminler yapabiliyoruz. Veya Etsuko açıkça şikayet etmese de gençliğinde yaşadığı acı olayları tahmin edip, eşiyle olan ilişkisini objektif bir gözle izleyebiliyoruz. Yazarın olayları okurun hayal gücüne bıraktığı böyle kitapları çok seviyorum, keyifle okudum, tavsiye ederim:)


6 yorum:

  1. işiguro da okumak istediğim Uzak Doğulu yazarlardan biri , :DEklenir listeye, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylemcim seveceğini düşündüğüm değişik bir kitap, tavsiye ederim, yorumun için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Eksikleri tamamlamaya çalışmayı sevdiğimden olsa gerek, Uzak Tepeler aklımda hoş bir şekilde duran, rüya gibi kitaplardan. Ortak listemize bir kalem daha eklenmesine sevindim, Eren'cim. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizemli bir kitaptı Bibliocum güzeldi, teşekkür ederim:) listemiz gittikçe kabarıyor zaten, ne güzel:)

      Sil
  3. offf ya ne zaman okuycam ya hepsisinii :) bunun şarkısı var de mii :) uzak uzaaak tepelereeee ev yapmasınlaaar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süpersin deepcim:))) yüksek yüksek tepeler ama uzak uzak tepeler de güzel:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...