9 Şubat 2015 Pazartesi

Ambulansla Dünya Turu - Melida Tüzünoğlu

Yazar hakkındaki kısa bilgiyi Goodreads.com sitesinde aynen aktarıyorum;

"Melida Tüzünoğlu 1984 yılında İstanbul’da doğdu. Boğaziçi Üniversitesi’nde Sosyoloji ve Film Çalışmaları lisansının ardından Budapeşte Central European University’den Sosyoloji ve Sosyal Antropoloji yüksek lisans derecesini aldı. Görsel kültür ve kolektif hafıza üzerine yazdığı tez çalışması İngilizce olarak yayımlandı. 2008 yılında Hollanda’ya giderek Universiteit Maastricht Avrupa Çalışmaları bölümünde ikinci yüksek lisansını Tanzimat Edebiyatı ve Batılılaşma üzerine yazdığı tezle tamamladı. Öyküleri ve yazıları 2002 yılından bu yana dergilerde yayımlanmakta. İlk romanı Ambulansla Dünya Turu internet sitesi idefixtarafından yapılan oylamayla 2011’in en iyi ilk romanı seçilirken, 2012’de içinde çizimlerinin de yer aldığı öykü kitabı Annem Bir Robot Doğurdu yayımlandı."

Ambulansla Dünya Turu yazraın 2008'de April Yayıncılık'tan çıkan ilk kitabı. Yukarıda bahsi geçen "Annem Bir Robot Doğurdu"dan sonra bir de bu sene Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan "Size Müthiş Bir Yemek Hazırladım" var. Ambulansla Dünya Turu oldukça sıra dışı bir kitap, zaten yazar kitabından çok yayınlatılması için çaba harcamış bir röportajında bahsettiği gibi. Kitap oldukça sıra dışı bir tarza sahip, ben ilham verici buldum. Bir öykünün baştan sona açık bir şekilde anlatılmadığı, daha çok 'sezildiği' bir kitap, örneğin bir Picasso tablosuna benzetebiliriz bunu.

Benim algıladığım öyküde kahramanımız Melo, sevgilisi Bart ile Düsseldorf'tan Sicilya'ya beş günlük bir tatil için gider. Bize hem havaalanında, hem uçakta, hem tatilde hem de dönüşte yaşadıklarını, hissettiklerini, gözlemlerini ve fikirlerini anlatır. Ama dediğim gibi bu öyküyü daha çok 'sezebiliyoruz'. Değişik bir tarzı olduğundan kitabı herkesin sevebileceğini sanmıyorum ama sevenler de çok seveceklerdir.

Egoistokur sitesinde yazarla 2011 yılında yapılmış röportajı okumak isterseniz;
http://egoistokur.com/ambulansla-dunya-turu/

Keyifli okumalar.

resim 1: http://i.radikal.com.tr/480x325/2012/09/14/fft64_mf1117358.Jpeg
alıntı kaynağı: http://www.goodreads.com/author/show/5754626.Melida_T_z_no_lu

6 yorum:

  1. Sayende haberim oldu :) Teşekkürler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orijinal bir kitap gerçekten Nardacim, yorumun icin ben teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Çok duydum ama okumaya zaman bulamadım bir türlü... :) Yani listemde çok kitap var daha... :)

    Ben de beklerim, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın benim de listem hep kabarık:) teşekkür ederim, çok güzel bir blogunuz var, görüşmek üzere, sevgiler:)

      Sil
  3. aaaa okuyum ben bunu du oleeee :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...