13 Ekim 2013 Pazar

Tekinsiz Kitap - Jeremy Dyson

Tekinsiz Kitap'ı önce bir kitapçıda görmüş ve hem iç tasarımı hem de konusundan dolayı çok merak etmiştim. Domingo Yayıncılıktan ilk baskısı haziran 2013'de çıkan kitap gerçekten ilginç. İngiliz Jeremy Dyson aslında komedi türünde de olmak üzere televizyon yazarlığı yapmış, bunun dışında okült konulara ilgisinden dolayı bu konularda öykü ve kitaplar da yazmış. Tekinsiz Kitap'ın ortaya çıkışı ise şöyle, yerel bir gazeteci olan Aiden Fox yıllar boyu derlediği İngiltere'de geçen ve gerçek olduğuna inanılan garip ve korkunç öyküleri derleyerek Jeremy Dyson'a bunları yazmasını teklif eder. Dyson önce buna kuşkuyla baksa da bu tür konulara çocukluğundan beri ilgi duyduğu için kabul eder ve hemen kendisine bir rota çizer. Olayların geçtiği yerleri kendisi de ziyaret ederek, her hikayenin başına bu ziyaretleriyle ilgili de kısa notlar düşmüştür. Ancak her hikaye için format aynı değil. Son bir kaç hikaye sanki başka kitabın içindeymiş gibi sunulmuş. Toplamda 10 adet hikaye okuyoruz. Ben yazarın üslubunu sevdim. Bazı hikayeler çok da ilginç değildi ama bir kısmı gerçekten ilgimi çekti ve merakla okudum. Özellikle Sir Eden Vachs'ın Hortlaklar Üzerine Bir Kitap isimli kitabından alıntılanmış gibi görünen "İkinci Vaka" çok sürükleyiciydi. Benim kitaba verdiğim puan 10 üzerinden 7, sıkılmadan okunabilir hoş bir kitap. Keyifli okumalar ve şimdiden iyi bayramlar:)

0 kalem yazmış:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...