12 Ocak 2013 Cumartesi

Genç Kızlar- Nihal Yeğinobalı

Çevirilerinin hayranı olduğumuz Nihal Yeğinobalı’nın daha önce Sitem isimli romanını okumuş ve çok beğenmiştim. Geçenlerde sahaflarda dolaşırken yazarın Vincent Ewing ismiyle yayınlamış Genç Kızlar romanına rastlayınca almadan edemedim.

1927 doğumlu olan Nihal Yeğinobalı yanlış hatırlamıyorsam bu romanı 23 yaşındayken yazmış. Ancak bu roman zamanına göre erotik bulunduğundan yazar Vincent Ewing ismini kullanmayı uygun bulmuş. Benim okuduğum 1987 basımı 15. Baskısında bile Vincent Ewing ismi yazıyordu.

Yeğinobalı, kitabında 25 yaşlarında özel bir oyunculuk okuluna giden kızların hayatını anlatır. Baş kahramanlar güzeller güzeli ve yetenekli, kendini oyunculuğa adamış Mariana, annesi babası öldükten sonra kendisine kalan toprakları tek başına yöneten Miss Bee ve onun yakın arkadaşı saf ve hassas Hindley Bell’dir. Yaşlı hocalarından başka kimseyi görmeyen bu yatılı öğrencilerin hayatı, henüz orta yaşında, soğuk ama yakışıklı hitabet hocası Gabriel Samson’un gelmesiyle birden değişir.Ben romanı okurken Gabriel Samson olarak gözümde hep, American Horror Story dizisinin yıldızlarından Zachary Quinto canlandı, resimde kendisini görüyoruz:)



Çok keyifli bir aşk öyküsü olan bu roman 420 sayfa. 1963 yapımı bir de filmi var, başrollerde Türkan Şoray, Ediz Hun ve Hülya Koçyiğit oynuyor

8 yorum:

  1. hiç duymadım desem , utanarak, tanıştırdığın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili kitap eylemcisi, ben de tanisali fazla olmadı, yorumun icin ben teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Yeğinobalı çevirileri çok iyidir. Duru, akıcı tertemiz bir çevirisi var dimi Eren?
    Hakkında epey bir bilgim var bu kitabı okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım kesinlikle çeviri çok önemli ve Nihal Yeğinobalı'nın çevirisini hep tercih ederim:) hoş bir kitaptı..:)

      Sil
  4. 14-15 yaşlarındayken elime geçmiş, defalarca okumuştum. Dediğin gibi çok hoş bir atmosferi vardı ama şimdi düşününce ancak bir Türk'ün yazabileceği kadar melodramatikti aynı zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Biblio, aslında dediğin gibi biraz düşününce ancak bize özgü bir melodram olduğu anlaşılıyor:))

      Sil
  5. anaaa, bak neler öğrendim, Nihal hanımın romanları var diye duymuştum ama bunu bilmiyordum elbet:) Hım, köşeye yazdık bu notları :)

    YanıtlaSil
  6. Nardacım, Nihal Yeğinobalı'nın Sitem isimli romanı da çok güzel tavsiye ederim, yorumun için teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...