12 Haziran 2011 Pazar

Yüreğimdeki Aşk Kıvılcımı


Yüreğimdeki Aşk Kıvılcımı kitabını uzun zamandır merak ediyordum, konusunu okuduğumda oldukça ilginç gelmişti. Ve bir de kitap kapağındaki "Romantik Romancılar Birliği- Son Elli Yılın En Romantik Romanı Ödülü" ibaresi merakımı körüklüyordu. Sonunda kitabı iki günde okuyup bitirdim.

Marianne 46 yaşında doğuştan gözleri görmeyen bir kadındır ve ablası Louise ile beraber yaşamaktadır. Marianne 27 yaşındayken, petrol işçisi eşi Harvey hayatını kaybeder, aslında çekici bir kadın olsa da gözlerinin görmemesi romantik ilişkilerini de sınırlamaktadır, sonunda o da arayıştan vazgeçer. Ta ki Keir ile tanışana kadar... Keir sert, güçlü, duygularını pek belli edemeyen bir adamdır. Tesadüfe bakın ki Keir de petrol sektöründe çalışır (soyadı Marianne'in ilk eşinin ismidir).

Tanışmalarından kısa bir süre sonra Keir Marianne'i Skye adasındaki evinde kalmaya davet eder. Marianne özgürlüğüne düşkün, kimseye muhtaç olmamaya çalışan ve bu yaştan sonra artık hayatı içinden geldiği gibi yaşamak isteyen bir kadındır, dolayısıyla aşık olmak planlarından yoktur. Keir'in ne hissettiğini ise pek anlamayız, tek bildiğimiz karşısındaki bu kadına değer verdiğidir. Bu gezi sırasında bu iki insan daha da yakınlaşır. Ama Keir hiç bir şey vaat etmez, birlikte olmak güzeldir ve bu durumda en iyisi birlikte geçirilen zamanın tadını çıkarmaktır. Oysa Marianne böyle düşünemeyecek kadar çok seviyordur bu adamı. Bu bir haftalık tatil sonunda Keir iş için yurtdışına gider. İki ay görüşemezler, bu arada Keir ona bir iki kez posta yollar.

Eğer bu romanı okumak istiyorsanız, ki çok da tavsiye etmiyorum, yazınınm devamını okumasanız iyi olur:) Evet Marianne bu sırada hamile olduğunu öğrenir, klasik "bana bebek için geri dönecekse dönmesin" mantığı üzerine kurulu bir sürü üzüntü yaşar. Keir döner ve onu tekrar evine davet eder, yine benzer şeyler söyler ve yurtdışına gider. Yine üzüntü , üzüntü... Ve geliyoruz kitabın en romantik ödülünü alma sebebine; Keir'in öldü haberi gelir vs vs...Ama sonradan öğrenirler ki ölmemiş!!! Ticari buldum ben bu numaraları. Marianne karakteri son derece huysuz ve sivri dilliydi, bu bir koruma kalkanı, onu anlıyoruz aslında, insanların kendisine acımasını istemiyor vs vs.. ama buna gerek de yok çünkü ablası ve etrafındaki diğer insanlar son derece sevecen ve iyi. Açıkçası Marianne zaten doğuştan görme engelli olduğu için böyle bir şeye de çok gerek yok. Kısacası Marianne'i fazla sert buldum zaman zaman. Keir de çok duygusuz. İkisinin aşkı da hiç romantik değil. Dediğim gibi tüm -sözde- romantizm Keir'in ölüp dirilmesi ve sonunda Marianne'i bulup evle teklif etmesi. Okumasanız da olur...

16 yorum:

  1. aslında kitabı beğenmiştim ama yazdıklarına bakarsak bazı noktalarda haklısın ama yineden güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. En azından özgün bir konu olduğunu kabul etmeliyim, ama işte biraz ticari buldum, hak vermene sevindim, teşekkürler yorumun için:))

    YanıtlaSil
  3. Bende çok merak ediyordum kitabı alalı baya olmustu fakat fırsat bulup okuyamamıstım.. İlgi çekici ne demeli yinede özgün.

    YanıtlaSil
  4. Bende bu kitabı çok merak ediyordum. Kitabı alıp da okuyamayanlardanım :) güzelmiş..

    YanıtlaSil
  5. Evet Derya Hanım, en azından özgün bir konu, yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. ben hiç beğenmemiştim kitap takasında takas ettim arkadaşla...dediklerinin hepsine katılıyorum

    YanıtlaSil
  7. Sinem Hanım, benimle aynı fikirde birini bulduğuma sevindim:) yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. bana göre hayatımda okuduğum en iyi kitap

    YanıtlaSil
  9. okuduğum en iyi kitap o kadar beğendimki iki defa üst üste okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü bir kitap değil kesinlikle bence de Abdullah Bey ama bazen etkilendiğimiz kitaplara baktığımızda kendi hayatımızla veya düşüncelerimizle benzerlikler bulduğumuz için etkilenebiliyoruz, belki de ben böyle bir benzerlik bulamadığım için sizin kadar etkilenmemiş olabilirim

      Sil
  10. Kesinlikle okuduğum en iyi romanlardan birisiydi.Defalarca bıkmadan da okuyabilirim . .:))

    YanıtlaSil
  11. Cok beğenilen bir kitap gerçekten:)

    YanıtlaSil
  12. Benimde şimdi elimde haftasonu okurum diyordum, yorumlara bakılırsa kimine göre zaman kaybı kimine göre en iyisi, sanırım ucundan başlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım siz nasıl bulacaksınız? Biraz da okuyanın ruh durumuna bağlı aslında:) yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  13. Bu kitabı bana satabilecek varmı arkadaşlar nereye baksam tükendi diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. www.nadirkitap.com'da satılıyor kitap, keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...