7 Şubat 2011 Pazartesi

Kızıl Damga


Nathaniel Hawthorne'un Kızıl Damga'sını okudum. Kitap 1850 yılında yazılmış. Önsözde verilen bilgiye göre Püriten (bağnaz bir dini mezhep) inanca sahip ve kendileriyle ters düşen başka bir mezhep olan Quaker'lara karşı zalim tutumuyla anılan ve cadı avcılığı gibi bağnaz olaylara karışmış bir ailden gelen yazar, bu kitapla ailesinden dolayı taşıdığı suçluluk duygusunu hafifletmeye çalışmış. Ancak bu roman zamanında yazarı zor durumda bırakmış. Kitabın giriş bölümünde yazarın daha önce çalışmış olduğu gümrük dairesi uzun uzun anlatılmış, bu bölümde yazar kitabın ana kahramanı Hester Prynne'ın hikayesiyle nasıl karşılaştığını söylüyor. Yaşlı Roger Chillingworth genç eşi Hester Prynne ile İngiltere'den Amerika'ya göç etmeye karar verir, ancak genç ve güzel eşini önden yollar. Uzun süre bu yeni yerde tek başına kalan Hester zina suçunu işler ve bir süre sonra kızı Pearl'ü dünyaya getirir. Ancak Püriten toplum onu önce hapis cezasıyla sonra da yargıcın insafından dolayı idamla değil de ömür boyunca göğsünde zina yapan kişiyi (Adulterous) temsil eden kırmızı bir A harfi taşımakla cezalandırır. Hester ve kızı toplumdan dışlanırlar. Bu arada Hester artık İngiltere'den gelmiş olan eşinin ve bu suçu birlikte işlediği kişinin adlarını saklar. Ta ki kitabın sonlarına her ikisi de acı bir şekilde ortaya çıkana kadar. İlginç bir kitaptı ama açıkçası zaman zaman anlamakta zorlandığım yerler oldu, daha sade bir dili olsaydı daha çok hoşlanabilirdim kitaptan.
Bundan sonra Feng Shui kitabımı okumak istiyorum biraz...
Resim: http://www.alcorngallery.com/John_Alcorn/JohnAlcorn_TheScarletLetter.jpeg

3 yorum:

  1. Bakın dostum (aylarca yazılarınızı okudukça daha yakın hissettiğimden)
    artık aktarmaktan daha çok kendinizi yazın derim
    yazın daha çok ışık vereceksiniz bizlere
    hatta bu blgdan ayrılıp kendinize bir web açın açılın dünyaya tanıyalım sizi gizlenmek niye sizi gizlenmiş satırlardan değin
    açılımlarınızdan tanıyalım
    şimdilik hoşçakal dostum

    YanıtlaSil
  2. Bugün neyazık son ziyaretim sitenizi
    birazdan kapatacağın internetimi yatıp uyuyacağın sizin orada saat kaç bilemiyorum ( türkiyeye bağlanıp sitenize oradan giriyorum) burada gece yarısı 3 e geliyor
    bütün gece sitenizdeki yazılara onlardaki sihirli kelimelere dolandım ama artık kitabınızı okumak istiyorum, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Sizin kadar vefakar okurlarım olduğu için çok şanslıyım:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...